Halkbana

Tjohej allihop!

Igår tidigt klockan 07:00 var det dags för mig att påbörja min resa emot halkbanan! Det var jag och tre andra tjejer i bilen på väg dit. Självklart fick jag börja köra, men det var bara bra, för då slapp jag det sedan. Måste säga att man var lite nervös i början, men sedan gick det bättre då man väl börjat köra en bit. Innan halkbanan har jag fått höra att det ska vara jätte roligt och så. Denna uppgift var helt korrekt. Det var jättekul! ;D

Man fick tvärnita på halt underlag, försöka undvika "älgen/bilen" på sin egen körbana genom att svänga till motsatt körfält och sedan svänga tillbaka på sitt eget och tillsist fick man testa att köra i en hal sväng. Allting var roligt och det gick bra hela vägen.

Efter vi halkat klart och alla klarat av det galant fick vi testa hur det var att krocka. Läraren frågade om vi ville krocka i 20, 30 eller 40 km/h. Alla tjejer gick först och tog 20. Jag ville testa mer och tog 30. När jag "krockat" sa jag att jag ville testa 40, för det kändes inte som en så stark krock överhuvudtaget. Men det var tydligen bara en krockhastighet, och det var 7 km/h. Hon lurades lite, vilket man kunde misstänka eftersom hon inte gjorde några ändringar på maskinen när det var min tur.

En sak jag verkligen lärde mig på halkbanan är att jag alltid ska använda vinterdäck på vintern. Vi fick nämligen halka med både vinter- och sommardäck. Sommardäcken var jättedåliga på halt underlag. Dock är jag tveksam på om det verkligen kan bli precis så halt på riktig väg som det var på halkbanan... Men ändå.

Snart dags för finnkampen gott folk. Tror den börjar på Fredag om jag inte minns helt fel. Det får man inte missa! Hejja Sverige! Det är även snart dags att hälsa på Nilla i kalmar. På måndag åker jag ner. Blir riktigt roligt och ser fram emot detta!

Jag orkar inte med att ladda upp någon bild idag. Jag hoppas det går bra ändå! Har ni några klagomål är det bara att skriva dem i kommentarena så ska vi se vad jag kan göra åt saken!

Dags att sova snart, goooooooo natt!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kusin Therése

Nå är det lite dåligt att vi inte får titta på någon bild från halkbanan =) Jag kan lova dig att det kan bli så halt på "riktiga" vägar (vintertid)om du kör på de mindre vägarna, se upp för riktigt leriga svängiga vägar de kan också vara väldigt hala (det var väldigt nära att jag hamnade i diket, jag tyckte att jag kunde köra på ganska fort eftersom det var sommar). Ha en underbar "lillsemester" i Kalmar! Kramar i mängder från kusinen och lilla Emil

2008-08-30 @ 09:18:03
URL: http://tessans.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0