Ja just ja....

.... firmafesten var det ja :P

Har varit så mycket att göra senaste tiden... När jag kom hem efter bilturen så var det bara att vila och sedan sova, för jag var verkligen helt slutkörd efter det... jättetrött! Dagen efter så flyttade vi in grejjer i mitt hus... Sedan orkade jag givetvis inte plocka ur alla tusen lådor jag hade i huset, så jag vilade mera! Men som tur var kom mamma och hjälpte mig en dag och vi fixade det mesta, så nu ser det faktiskt relativt bra ut!! Det ända som saknas är väl internet, och det är faktiskt inte en liten grej då man är otroligt internet beroende!! Tänk dig själv, vad skulle man göra utan internet!? Visst, det finns massor med andra saker man kan göra förutom att sitta vid datorn som är jätteroligt, men man har faktiskt blivit beroende av internet :P
 Firefox vs Internet explorer!

Jaja.. jag ska skriva om firmafesten snart!!

Men först medans jag ändå har det färskt i huvudet... JAG HAR SPELAT PAINTBALL, and it was awesome. Vi var en sisådär 14 grabbar (VART VAR ALLA TJEJER!?) som åkte ut till nacksta äventyrshall och lirade paintball. Vi betalade först och sedan fick vi följa med den snälla herrn som visade oss till paintball overallen man skulle ha på sig. Sedan instrurerade han hur paintball geväret fungerade och att man måste ha på sig hjälm med skydsglasögon (så klaaaaart!). Sedan fick vi äntligen våra pang-pang och hjälmar och vi gick ut i banan, som var som en rektangulär med massa plank på. Vi blev indelade i olika lag och ställde oss på olika sidor av banan och matchen kunde börja! Det första som hände var att man inte riktigt vågade göra något, man stod mest stilla. Tillslut började man skjuta emot andra sidan genom att gömma sig bakom planket. Ganska så på en gång blev jag skjuten i handen.. Eftersom man inte har handskar så gör det ganska ont :P Sedan nästa runda blev jag skjuten mitt i ansiktet typ på en gång, kändes inte alls på grund av hjälmen, men man kunde inte se något! Sedan gick det dock bättre och man kände sig mer och mer som rambo! Den träffen som gjorde mest ont på mig var nog när jag stack fram min hand (med min pang-pang) och blev skjuten från cirka 1-2 meters håll från en som stod bakom det planket jag var på. Började blöda lite, men annars ingen fara. Jag dog den rundan med heder i behåll i alla fall! ;)
Paintballz! OBS... Bilden är ej från vår painball. Vi fick inte vara i naturen =(

Okej okej.. ska jag berätta lite kort om firmafesten kanske... Otorligt nog så regnade det... oturligt nog så var jag den enda sommarjobbaren där. Turligt nog blev det kul ändå! Men hur kan det inte bli kul med alkohol, god mat, roliga lekar (lerduve skytte, yxkastning, slangbella, blåsrör), bada i varm tunna (den var varm kan jag lova) och bada ute i havet. Det var mysigt, men blev grymt förkyld efter den där trippen. Några höjdpunkter var när jag skjöt någon i magen med en liten kotte från en slangbella så att alla började skratta. Sedan utbröt ett krig med slangbella+kottar (som senare blev stenar) och blåsrör med små långa pilar (som användes för prickskyttet). Livsfarligt kan vissa säga, andra tycker det är vrålkul. Jag tyckte det var riktigt skojjigt, även om jag höll mig på betryggande avstånd från blåsröret främst. Sista tiden blev det bada av i tunnorna och i vattnet. Där blev det krig med lerklumpar, ölburkar och hör och häpna... vedträn. Kunde slutat illa det där ;) Men det där summerar kvällen rätt så bra!

För övrigt så har jag slutat sommarjobba på HL. De behöver mig inte längre :( :( :(
Det är tydligen tacken efter lång och trogen 3-månadstjänst!!

Höll nästan på att glömma bort....
JAG KLARADE AV TEORIPROVET!!!!!! :D:D:D:D:D
Hyffsat glad jag blev då jag skicka in och såg den gröna texten... Godkänd.... Har svävat på moln idag ^^

För övrigt kan jag tillägga att jag ska börja med innebandyn igen. Ska spela med ett lag i division 4 i västernorrland här i Sundsvall. Kommer skriva en del om min comeback i bloggen! Blir mycket spännande och roligt och jag ser verkligen fram emot det. Idag bollade jag till och med ute på gräsmattan med en innebandyboll och klubba ^^

Nä men nu är det nog tillräckligt lång... Herregud va jag kan skriva bara jag lägger manken till!
Ha det fiiiiiiiiiiiiiiiiiint för det har jag! Just idag i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0