OS-depp


OS kan få en att bli deppig alltså! Vårt enda guld-medalj hopp kvar blev bara 4. Jag pratar såklart om Stefan Holm... Vi hoppades alla på ett guld... Men även om Holm hade klarat 2.36 så hade det till största sannorlikhet "bara" räckt till ett silver. Då den fenomenale ryssen Silnov slog till och... ja utklassade allt motstånd faktiskt. Holm räckte inte hela vägen idag... Klassen på höjdtävlingen var mycket hög. Men visst hade vi alla ändå hoppats på en medalj.
Efter 4:e plats i OS
















Dessutom så förlorade damerna sin handbollsmatch idag mot Norge. Utklassade. Inte helt oväntat kanske, men jag tycker Sverige borde haft mer chans.
Sverige - Norge



Vad mer har hänt... Jo vårt hopp i seglingen Myrgren floppade i sista seglingen och blev sist. Därmed föll han från 2:a plats till 6:e plats. Och igår så var det ju Susanna Kallur... och som jag lider med henne... Allt har gått fel för henne... Men för att vara lite kritisk så borde man kunna förvänta sig lite mer från henne. Men med tanke på säsongen hon haft är det förståerligt. Sedan blev jag så arg på SVT reporten som bara pressade henne i direkt sändning... Det gjorde mig förbannad.
Efter att ha åkt ur i semin i OS

Också hade vi ju Musse... Mustafa Mohammed alltså... Han som alltid kommer fyra i stora tävlingar. Men denna gång vet jag inte riktigt vad som hände.. Han låg bra med från början, men tappade sedan allt och blev tia... Det är helt enkelt inte vårt OS...
Mostafa Mohammed blev 10:a...

Den ända egentliga positiva nyheten idag var ju Wissman... Som han sprang och jag är imponerad av att han har tagit sig till final. Det är helt enormt... Nu ska han springa emot de allra bästa, och jag är glad med en top 6 placering faktiskt. Oavsätt vad han blir så är det ett utropstecken. Visst finns det en del av mig som önskar att han kunde knipa bronset, men det blir ruskigt svårt och det kan krävas tider upp emot svenskt rekord för att det ska lyckas. Men allt kan ju hända!
Till final, vårt sista hopp?
Vi får hoppas på fler svenska skrällar... Men detta är nog det sämsta OS:et Sverige har gjort på väldigt länge... Tyvärr, men det är bara att försöka se positivt på det hela. Jag menar, vi fick ju ett oväntat OS-silver i dubbeln i tennis och två OS-silver i cykling. Hittills....

Kommentarer
Postat av: Nilla

WISSMAN!!! WISSMAN!!! Den mannen e otrolig...

2008-08-19 @ 19:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0