OS-tider hej hej OS-tider!


Johansson och Aspelin efter OS-semi segern

Vem kan inte ryckas med när det är OS-tider... Denna världsstora händelse som bara sker vart fjärde år och som får oss att hoppas.... hoppas på guld och hoppas på svenska framgångar i alla möjliga olika sporter. Och många olika sporter är det allt. Det är ju inte varje dag man följer våra silver medaljörer på herr och damsidan i cyckling, Lassi Karonen i kanot, Nathalie Larsson i skytte, Dahl i skytte, Ara i brottning och Magnus Petersson i pilbåge med mera... Alla dessa sporter och grenar man aldrig ser annars kommer fram mer och mer i OS-sammanhang, vilket jag tycker är väldigt intressant. Nya svenska hjältar koras och nya svenska stjärnor föds. Idag såg jag en nervkittlande semi-final i dubbel tennis med Johansson och Aspelin... Vilken match och herregud va länge den höll på. När svenskarna förlorade ett gem i egen serv där i slutet trodde jag det var kört... Men vi tog igen och tillsist kunde vi vinna och gå till en OS-final.. Vilken lättnad och vilken otrolig prestation från deras sida. OS-finalen går imorgon 10:00 svensk tid och det kan man ju bara inte missa. Handbollsdamerna lyckades vinna sin match emot tyskland och hoppet om en kvartsfinal lever vidare... Men mer än så vågar jag inte hoppas på. Svenskorna i OS-fotbollen blev dock utslagna av Tyskland efter förlängning med 0-2 och de målen kom (enligt mig) av otroligt slarvigt spel av svenskorna... Så får man bara inte göra... Besviken var jag allt, men tyskorna förtjänade att gå vidare för Sverige var inte det bättre laget.

Kommentarer
Postat av: nilla

Bra blogg hörru!!! Känns som jag har missat HELA OS tackvare jobb:( Ha de gött kram

2008-08-18 @ 09:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0