Ja, vad kan jag säga...

Ja, nu var det riktigt länge sedan jag skrev och från och med nu ska det blir skärpning! Den senaste tiden har jag mest jobbat på som vanligt på HL-display. Det fungerar bra, jag börjar vänja mig mer och mer på att jobba natt, men det är fortfarande ganska jobbigt. Man blir väldigt trött! I vilket fall som helst så har jag även varit på gatufesten 2 dagar av 3. Ville gå alla dagar, men det blev inte så, eftersom jag jobbade på torsdagen. Under denna tid så var jag även hundvakt åt mammas och hennes sambo Anders hund Putte. Det gick bra, men blev lite jobbigt då jag fick ta hand om den under gatufesten. Men det löste sig ändå! Tack till min lillebror som hjälpte mig med att ta hand om honom!

Vad gör jag just nu? Eller mer specifikt, var är jag? Jag är i uppsala just nu, kom hit igår. Jag ska iväg på kryssning med David och Mats idag! Till Riga. Kommer bli grymt roligt och ser verkligen fram emot det! Fick lov att åka ner tidigare för att hämta mitt pass. Var väldigt rädd över att jag inte skulle hitta det... För då hade jag haft stora problem! Men lyckligtvis hittade jag passet relativt snabbt och det problemet är ur världen. Tåget var lite försenat på grund av åska och regn, så jag kom fram ungefär 21:15 till Uppsala centralen för att hitta min trogna cykel fastlåst bland mängden cyklar som finns i Uppsala. Satte mig på den och cyklade hem till flogsta för att upptäcka att jag glömt koden för att komma in i min korridor... Stod där och testade otroligt många olika fyrsiffriga kombinationer tills jag tillslut lyckades få upp dörren (tack och lov). Nu på sommaren är nästan ingen hemma i flogsta och jag tror ingen i min korridor är det, vilket skulle betyda att jag skulle ha fått sova i trappan, eftersom de flesta jag känner i uppsala även åkt därifrån. Det löste sig i alla fall, so no worries there.

Tåget går ungefär 14:07 till stockholm där jag därifrån ska ta en taxi till frihamnen... Eller eventuellt tunnelbana om Mats vaknar (i bussen ner) och ringer mig för att berätta vilken tunnelbana jag ska ta! Annars så blir det taxi, det känns säkrast så. Om allt går enligt planerna kommer jag komma fram cirka 30-45 minuter innan Mats och David som kommer ner med buss. Då får jag lite slö tid att läsa klart "Män som hatar kvinnor" av Stieg larsson, eller i alla fall bli nära att läsa klart den. Bra bok, jag rekommenderar den starkt.

Jag lovar att uppdatera bloggen direkt efter jag kommer hem igen! Från Riga alltså. Ska även posta ett inlägg med lite bilder som får beskriva vad jag gjort under den tid jag inte uppdaterat bloggen. Men som sagt, det ska bli ändring på detta!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Tåget går ungefär 14:07 till Stockholm"



Ungefär 14:07...... Där ser man XD

2008-07-14 @ 12:54:56
Postat av: Alexander

Aff, glömde namnet :P

2008-07-14 @ 12:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0