Ett lov med Alex och klättring!

När valborg är här och studenterna får ledigt känner man verkligen att sommaren kommer fram mer och mer! Mellan onsdag-söndag (30 april - 4 maj) så blev vi lediga tack vare valborg (som varje år... duh...)
På onsdagen var jag inne på stan tidigt för att se på forsränningen som skulle gå av stapeln i Uppsala! Jag var där nere med Tove, Malin och Isabella, samt några klasskompisar. Det var roligt, intressant att se folk åka ner för "vattenfallen" och ramla och göra sönder båtarna!! (Ja, jag är skadeglad, hihihihihihihi) Senare på dagen kom mats och Emma och hälsade på lite! Kul kul! Kvällen blev dock tyvärr inte som planerat! Skulle ha grillat med Malin och några av hennes kompisar, men de fastnade ute i ingenstans på grund av något som inte behöver tas upp! Därför stekte jag mina korvar (som skulle grillas) och åt dem hemma själv. Var trött och la mig runt 11 tiden.

Efter den mindre lyckade kvällen fick jag i alla fall besök av Alexander från göteborg (på torsdagen alltså)! Jättekul verkligen! Samma dag på kvällen så var det planerat för ett starwars maraton med just alexander, malin och tove. Vi orkade dock inte med alla filmer och runt 04:00 tiden var alla rätt så trötta, så vi avrundade då. Vi hann se tre stycken i alla fall. Vi såg ganska långt in på fredagen nästa dag och då blev det tacos till middag och sedan såg vi en till starwars film (utan Malin som hade annat att göra). Lördagen blev händelsefull och bilder ska bifogas så jag skriver om den på nästa stycke!

Lördagen alltså... Jag och Malin åkte in till Stockholm för att köpa klätterutrustning till mig! Eftersom jag är helt lost i Stockholm var det nice att ha någon med sig så att man hittade. Malin visste inte heller vägen, men vi hade med oss världens bästa karta så det gick bra :) Väl framme frågade vi om hjälp och det gick väldigt smidigt.. Är nöjd med mitt köp! Fick till och med provhänga :) Sedan åt vi lite lunch i gamla stan och träffade henry sedan på slussen för vi skulle klättra på klätterverket. Var jätteroligt!!!! De hade jättemånga olika väggar... Kommer inte vilja klättra på stallet längre :P Nedan följer lite bilder:
 
1:  2:   3:  4:

1. Jag "klarar" av en vägg
2. Malin på toppen av den röda banan på den gröna väggen :P
3. Henry klättrar på en riktigt svår vägg
4. Jag hänger på den svåra gula banan på en vägg som lutar väldigt mycket! Klarade mig upp till nästa räda med vänsterhanden, men klarade aldrig hela... Nån gång blir det revansch!

Efter klättringen duschade vi och åkte iväg. Malin för att träffa sin far som var i stockholm, Henry för att träffa sin syster och jag tillbaka till Uppsala där Alexander är. VI tog en pizza på capri och satt ute och åt, mys! På kvällen blev det en till Starwars film.

Söndag var inte lika händelsefull. Kan ta det lite kort! Vakna - Äta frukost - Äta glass på stan (mats, jag, emma, alex, tove) - Äta middag på max - Åka buss tillbaka till flogsta (jag, tove, alex) - Se sista starwars filmen - Säga hejdå till alex som åkte iväg, + tove som följde med han till tåget - Skriva blogg (som jag gör just precis på pricken nu). Anledningen till att jag skrev allt det där på ett tråkig sätt är för att jag är sååååå hungrig just nu och att det är en Al pacino film på TVn på 4:an!!!

Så tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin (Therése)

Tjenenixen!!
De var inte igår man såg dig... du har ju blivit gammal och du säg inte att jag är ännu äldre, det är jag smärtsamt medveten om *S*. Jag pratade med din kära mor idag och fick genom henne veta om din blogg. Det är roligt att läsa om vad du sysslar med och att du verkar ha det kanon bra nere i söderns land!! Jag skulle behöva ett kort på dig till din morfars present. Jag ska göra en sorts bok där hans speciella saker står med tex att han är en stor djurvän (myrorna på plattorna), hans engelska.... och att han skottar fram våren (gräsmattan), du förstår säkert att boken ska ses med en stor portion humor. Jag hade tänkt att du, Linus, jag, Mattias, Veronika, Stoffe och kanske någon fler ska få vara med och författa boken (typ kollage bok). Kommer du på någonting speciellt kan du väl maila ditt minne så blir "boken" ännu bättre.. Ha det toppen så hörs och syns vi snart!! Kram kram

2008-05-09 @ 22:01:01
URL: http://tessans.webb.se
Postat av: Anonym

Okej va trevligt :)
Tack så mycket förresten.

2008-05-31 @ 21:23:27
URL: http://mystoryofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0