In Flames på Grönalund!

image27

Så nu kan jag äntligen skriva om In Flames som jag var på i Torsdags med Emma och Nattalie! Jag ville inte skriva tidigare eftersom jag inte hade några bilder att lägga upp här, och jag kände att jag ville det! Det är ju alltid roligt med bilder, eller hur? I alla fall, vi åkte in emot stockholm runt 15:00 tiden i torsdags med tåg från Uppsala Centralen. När vi väl kom fram så gick vi runt och letade efter andra som vi skulle träffa, vilket tog ett litet tag, på grund av dålig kommunikation tror jag! Men det var grymt mycket folk i Stockholm... Vart man än gick såg man personer med In Flames t-shirts! Många som skulle se på dem med andra ord. När vi mötte upp med Linus, som vi skulle träffa, så ville jag, Emma och Nattalie äta lite. Så vi gick till klarabergs grillen eller vad den hette och jag köpte en hamburgare meny, Emma en kebabtallrik och Nattalie en tunnbrödrulle. Sedan var det dags att åka in till grönalund innan 17:00 så att vi slipper betala dubbla priset för att komma in. Bussresan dit var inte nådig.. Bussen var proppfull och det var en miljon grader varmt där inne och ingen luftkonditionering. Lyckligt vis var resan kort (även om vi hälften av tiden stod stilla) så vi slapp lida så länge!

Framme på grönan så var kön enormt lång. Som tur var så gick vi fram till några som vi kände som stod långt fram i kön. Vi kom fram till biljettkassan klockan 16:57 ungefär, alltså 3 min kvar tills priset hade ökat från 70kr till 140kr. Tur med andra ord! Sedan hade vi en sisådär 3 timmar att döda innan In Flames. Vi gick fram till stora scenen och satte oss ett tag, drack lite cider, tills en vakt tog all vår cider!!!! Man fick tydligen inte dricka alkohol på området (vilket var ganska komiskt då In Flames fick dricka öl på scenen, men det förtjänade dem ^^). Vi orkade i vilket fall inte sitta stilla i 3 timmar, så vi gick och köpte sockervadd och dricka. Sedan fick Emma för sig att hon skulle ha kaffe, så vi gick förbi där de sålde det. Oturligt nog så tror jag att hon köade i kanske 30 minuter, även om kön var ganska så kort. Personligen tror jag det var tack vare att de sålde vofflor där. När hon äntligen fick sitt kaffe så var det nästan dags att prommenra till stora scenen igen, för det var ungefär 30 min kvar tills 20:00. Men vi tog det ganska lugnt ändå.

När Emma druckit klart gick vi emot scen, ungefär 20 min innan. Och shit va folk det var där!!! Vi fick inte så värst bra platser i början (efter att ha trängt oss fram en bra bit). Men ju längre bandet spelade, desto mer lyckades vi tränga oss fram. Det var ju trots allt 15,500 personer som var där för att se på In Flames!!! Sjukt många!!! Och de var grymma... De var otroligt bra och de spelade jättebra låtar. Aftonbladet gav dem 5/5 i betyg (http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/live/article2574300.ab). Det ända negativa jag kan komma på (som också aftonbladet tar upp) var de personer som helt plötsligt bestämde sig för att knuffa alla och skapa en stor ring där de slogs och höll på. Mycket omoget beteende! Det som var så synd var att de bestämde sig för att göra det precis där vi stod. I vilket fall som helst var det grymt bra och grymt roligt att få se dem. Första gången för mig, men absolut inte den sista!!

När det tog slut så gick vi emot bussarna ganska snabbt, eftersom det var 15,500 pers som skulle ut och många många många av dem skulle åka buss, ja ni kan tänka er hur det kan bli. Bussen var givetvis proppfull, men vi fick sittplats så det var ingen fara. Framme vid centralen så var det en timme tills tåget åker hem. Vi lade oss på en konstgräsplätt precis under "ringen" där man kan titta ner om man är inne i centralen. Folk tittade på oss och en tant som kom med en cykel frågade om hon fick ta bild på oss, och det fick hon. Ja, vi är jättesnälla!

I Uppsala gick vi på MAX och åt hamburgare. Det var gott, har inte så mycket mer att säga om det förutom att den som stod i vår kassa var världens segaste. Just då var det komiskt att kalla maten för snabbmat....

Sedan fick jag gå hem, eftersom bussarna inte gick så bra tider, och var hemma runt 02:00.

Bilder!!!

Kommentarer
Postat av: HELENAAS

roligt ;P

2008-05-31 @ 14:12:08
URL: http://helenaas.se
Postat av: Kusin Veronica

Ser ut som om du har haft de grymt kul iaf, själv har jag inte äns hört In Flames. Du får ta och skicka mig någon åt på msn om du har lust. Jag har [email protected]. Ha de gött kära kusin, kramis

2008-05-31 @ 20:44:58
URL: http://draken77.blogg.se
Postat av: Kusin Therése

Oj vad roligt ni verkar ha haft det, trots den varma bussresan!! Vilka är In Flames? Ha de bra! Kram

2008-05-31 @ 22:11:39
URL: http://tessans.webb.se
Postat av: Anonym

Okej, jag känner inte heller henne. Jo tack de är bara bra. själv?

2008-05-31 @ 22:25:50
URL: http://mystoryofmylife.blogg.se
Postat av: Anonym

Va glad jag blir.:)

2008-06-01 @ 00:46:48
URL: http://mystoryofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0