Provjobb på HL-display

Torsdag kväll åkte jag i första klass tåg hem till Sundsvall. Varför åkte jag första klass kanske ni frågar mig? Är ju oftast mycket dyrare? Denna gång var det faktiskt inte dyrare, trott om du vill! Fast det berodde nog på att jag bokade ungefär en månad i förväg. Och när man har åkt första klass vill man inte åka andra klass igen :P När jag kom ombord på tåget satte jag mig ner lite så där bortskämd i den löjligt stora stolen, med löjligt stor plats för ben och fötter. Lite senare kommer en tågvärdinna och säger: "Jaha, det är här du sitter" med ett leende och fortsätter: "trodde att du satt i en annan vagn" jag blev lite chockad jag log, samt skrattade ett litet fånigt skratt och sa nått otydligt... Jag var inte alls förberedd på det! Det var ungefär 4 andra i första klass vagnen jag satt i och var den enda som steg på från uppsala i första klass, så jag tror det var därför hon visste att jag kom. Innan hon gick sa hon att det fanns kaffe och te längre fram om jag ville ha. Tackade och lutade mig tillbaka och mådde riktigt gott! Lite senare, ungefär då jag tänkte logga in på MSN på tåget (eftersom internet ingår), så hör jag i högtalaren: "tyvärr så fungerar inte internet på denna resa... vi ber om ursäkt för detta"..... ........ ........... ................. SUCK!! Resan gick ändå smidigt, kunde se på serier hela vägen, eftersom det finns ett el-uttag vid varje första klass stol. Jaaaa jag är bortskämd nu!!!! Kom fram ungefär 23:30 och det var bara att hoppa i säng när man kom hem, skulle ju upp typ 05:45 för att jobba...

PIP PIP PIP PIP... snooze... röra på sig.....titta halvt med ögonen på klockan..... gud va tidigt det är..... röra på sig lite mer.... PIP PIP PIP igen.... trycka på snooze... sätta sig upp och klä på sig... hasa sig fram till frukost bordet...äta, säger inte ett ord till mamma som också äter....försöker läsa tidningen.......ja du gissa rätt, serierna..... borsta tänder, fixa mig i ordning och sedan samåka med morsan till jobbet.... TRÖÖÖÖÖÖTT!!!
Kom fram till jobbet strax före 07:00 i alla fall, eftersom vi börjar 07:00.... träffade min överordnare, samt en annan kille som heter Sebastian som också ska sommarjobba där i sommar.

Först visade han runt lite, maskinerna som gör lister med mera.... För det är det företaget gör, lister... Du vet sånna som finns i affärer där prislapparna sitter exempelvis... Efter lite genomgång, fick papper och skriva på arbetskontrakt med mera, så fick jag stå vid en maskin och övervaka, samt packitera listerna som kom. Fick byta tejp då det behövdes med mera... Tog lite bilder från arbetsplatsen med, en del i personalen är riktiga komiker ;)

     

Jobbade mellan Fredag-Söndag mellan 07:00-19:00, så jag är jätte trött just nu! Får skriva mer blogg någon annan dag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0