En summering av veckan...

För det första måste jag be om ursäkt för saknadet av inlägg i bloggen. Men det har varit en ganska stressig vecka, med en extremt jobbig inlämningsuppgift i beräkningsvetenskapen! Men det har jag genomlidit nu, fast jag tror inte nästa vecka kommer bli så mycket enklare. Dock ska jag försöka uppdatera bloggen mer regelbundet! :)

Var är jag just nu? Jo jag sitter på bussen och skriver början på blogginlägget som jag ska publisera senare ikväll då jag kommer hem från denna 8 timmars bussresa. Är snart i Örebro där jag ska byta buss mot Uppsala. Märker nu också att batteriet snart är slut och att jag inte hinner skriva klart allt!

Varför är jag på en buss? Jo det är så att jag är på väg hem från göteborg, för det var där jag var i helgen! Jag träffade mina käre vän Alexander! Åkte iväg på fredagen efter skolan. Eftersom jag inte hade packat gjorde jag det när jag kom hem från skolan den dagen. Märkte att klockan blev väldigt mycket och jag fick stressa lite för att hinna med bussen in till stan. När jag väl kom in till stan skulle tåget till stockholm gå ganska så snart. (Här dog batteriet, är nu hemma och skriver resten: ) Så jag hann inte äta någon lunch alls! Väl framme i stockholm skulle mina orienteringskunskaper ännu en gång sättas på prov. Efter att ha gått "lite" fel så hittade jag tillslut till cityterminalen, där bussarna går ifrån. Med 15 minuter till godo bedömde jag att jag inte skulle hinna köpa något nu heller... Höll mina tummar att de skulle servera något på bussen på min 6 timmar långa resa till götet. Men ack, de skulle inte servera ett skit så jag fick överleva på de 3 stackars mackor jag ätit till frukost. När jag väl kom fram till göteborg mötte alex mig, så vi tog tåget emot kungsbacka där hans mor hämtade oss. Väl hemma hos Alex fick jag pizzabitar som hans mor hade gjort. MUMS!!! Mat hade aldrig smakat så gott kan jag lova.

Dagen därpå skulle det bli beachvolleyboll! Och det var gryyyymt roligt! Men herregud va man hade sand överallt sedan... Och då menar jag verkligen överallt! Vi spelade i två timmar, och idag har man faktiskt lite träningsvärk i armarna :P Efter det blev det grillning och drickandes hos en kompis till Alex som heter Rasmus. Har en del bilder därifrån som kommer längst ner av bloggen! Men gud va gott det var! Jag och alex grillade entrécote och hade färdig potatisgratäng med oss... + god sås till de =) MUMS! Efter vi grillat och druckit en del åkte vi in till stan. Hade med mig mina väskor eftersom jag skulle hem dagen efter, men eftersom vi inte orkade lämna in dem i alex studentrum så låste vi in dem i en förvaringsbox på tågstationen. Därefter blev det krogen! Vi gick till ett ställe som heter PC. Tyvärr började jag få riktigt ont i mina ögon... Det var linserna som krånglade, men jag ville inte klaga för att förstöra kvällen precis! Jag blinkade dock hela tiden och blundade ibland för jag fick huvudvärk av att bara ha ögonen öppna. Folk trodde jag var trött, även om jag inte alls var det! Så efter att ha varit där ett tag så bestämde vi oss för att gå tillbaka till centralen och hämta ut mina väskor och åka hem. Väl framme var det låst. Yes... det var låst... LÅST!!!!!!!!!! PANIK!!! Ville ju ta av mig linsfanskapen som irriterade mina ögon så att man blev galen :P Vi letade efter väktare som kunde öppna, men ack, det var låst och larmat.. fick inte tag på väskorna! Så vi gick hem till alex, tog av mig linserna och la i två skålar med VATTEN... ja.... vatten... Just då strutade jag i om de skulle bli förstörda. Morgonen därpå skulle jag försöka ta på mig dem igen. Upplevelsen kan beskrivas i ett ord: PAIN. Det gjorde jävligt ont, de typ klistrades fast på ögat på fel ställe, blev helt röd :P men andra gången jag satte i dem så funkade det okej. I alla fall fram tills vi fick tag i väskan. Sedan har jag suttit på bussen i 7 timmar, och varit i örebro i 1 timme (väntade på nästa buss). Är alltså helt slut nu med andra ord!!

Okej, nu har jag skrivit väldigt mycket, och jag är stolt om du orkat läsa hela vägen ner hit! Det belönas med bilder:


1. Maten!
2. Jag å Alex! (ja jag ser värsta sur ut :O)
3. Alex with the sunglasses
4. This is Emma
5. Där nere ser vi Petter och Jennifers huvud.(Ja, jag är inte så bra på att ta bilder när jag har druckit lite :P)

Avslutningsvis en bild när jag fick vänta en timme i örebro:
image11
Fin stad :)

Go natt på er nu!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Grymt härlig helg, synd bara att somliga bangade å att dina linser fick ett ryck >_>

Fina bilder du tog föresten ;)

2008-04-28 @ 15:32:12
Postat av: Z

Mm de va synd :D Men det var roligt ändå!

Tack, blev ganska nöjd med dem ;)

2008-04-29 @ 01:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0