Klättringskurs idag!

Idag var jag äntligen på klättringskursen! Skit kul verkligen! Kom dit och väntade på att instruktören skulle komma. Det var jag och 2 andra där (skulle egentligen varit 3 andra, men en var borta uppenbarligen), så det blev bara vi tre. De heter Sara och Valle för övrigt. I vilket fall som helst så kom instruktören tillslut, som visade sig vara Sam från min klass! Roligt roligt! Först skrev vi på ett formulär som typ gick ut på att om vi dör så är det inte Stallets fel... För att vara kortfattad!

Sedan började det roliga, vi fick ta på oss en grej som jag har glömt namnet på, men som man ska sätta fast repet i så att man inte behöver oroa sig för att ramla och slå sig ganska hårt. Först ut var jag! Klarade mig faktikst hela vägen till toppen, och sedan var man lite nervös när man skulle ner igen :P kändes ganska högt upp just då, men fan, det gick! Sedan fick Sara och Valle klättra, sedan tillbaka där vi var förut och gick igenom utrustningen och lära oss att knyta rätt knut. En fin åtta! Lärde mig det ganska så snabbt, sedan bar det av ner igen och då skulle vi själva klättra och hålla fast repet åt varandra. Man var ju lite nervös första gången då man vet att om man inte gör rätt så kommer personen som klättar ramla och slå sig :P Men det blev faktiskt inga missöden! Sedan turades vi om att klättra å så... Alltsammans tog ungefär 3 timmar. Det var väldigt roligt faktikst! Något jag märkte var att man fick pain i sina fingrar! Verkligen! Det kändes en hel del... Annars var det lite i armarna, men inte så mycket. Benen var inte alls trötta :)

Klättring imorgon igen, då med kompisar! Tove, Malin, Henry och jag blir det nog! Kommer bli roligt! :) Ser fram emot det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

:'(

2008-05-03 @ 23:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0