SMS

SMS, roligt att skicka och roligt att ta emot. Men vad händer om man skickar fel? Otroligt pinsamma situationer för den som skickade, men desto roligare för den omgivning det drabbar och de personer man berättar det för! (*host* alex *host*). Ja det var så här att när jag var nere i Göteborg för att träffa min käre kompis Alexander för första gången (!) så träffade jag på några av hans kompisar med som är skit schysta! Dock hade jag inte haft någon vidare kontakt med dem, förän det slog mig att jag kanske kan skicka ett SMS till en av dem jag träffade där, nämligen Emma. Jag skrev mitt sms, frågade hur det var och så, och tröck "Fortsätt" på min Sony Ericsson. Sedan sök kontakt. Jag bläddrade ner till E och såg tre Emma i min kontakt bok...

Jag visste att det inte var Emma W, eftersom det är min kompis Mats flickvän. Så kvar var "Emma" och "Emma M"... Funderade ett tag och kom fram till att Emma M måste vara Emma i sundsvall, eftersom hon heter magnusson i efternamn. Så jag skickade till "Emma". Det tog ett bra tag innan jag fick svar och i sms:et skrev hon att hon inte förstod vad jag menade eller vem jag var, för jag hade sagt att jag hade det kul i göteborg, vilket uppenbarligen förvirrade henne! Jag (som fortfarande var helt övertygad om att det var rätt emma jag hade skickat till) skickade ett nytt sms där jag beskrev vem jag var och att vi träffades i göteborg och vad vi gjorde där. Fick inget svar på ett bra tag, tills Alex skrev på msn att han pratat med Emma (hon jag skulle skicka sms till från början) och sa att hon inte fått något SMS från mig. Då visade det sig att jag hade skickat till fel Emma i alla fall! För Emma från göteborg heter Malm i efternamn, alltså M där med!

Otroligt pinsamt kan jag avslöja och vissa personer fick sig ett gott skratt, men det bjuder jag på ;)

Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag skrattar fan fortfarande bara ja tänker på de.... ett mirakel att du lyckas! Inte nog med att du skickar en gång... du skickar en gång till haha :D

Keep up the good work ;)

2008-04-08 @ 20:14:22
Postat av: David

haha, bra historia! Tänker på en historia jag fick höra häromdagen.

En kille på jobbet skulle göra slut med sin tjej i början av gymnasiet. Han kände hennes bästa kompis väldigt bra och skickade därför ett sms där det stod att han funderar på att göra slut. Det enda problemet var att han råkade skicka det direkt till hon han skulle göra slut med...

Var det Emma Magnusson du skickade till nu då?

2008-04-09 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0