Tårtkalas, klättring och tröööööött

Idag har jag lyckats försova mig, fast än jag började ganska sent. Vi behöver inte gå in på detaljer, men jag kan i alla fall skylla på att jag faktiskt inte kunde sova förän klockan var VÄLDIGT mycket (eller tidigt om man ser det så) och att min mobil har till vana att inte ringa ibland, fast man ställer den (detta är sant). Då hade jag bara ett hopp kvar, nämligen min radioklocka som står på mitt bord brevid sängen. Den ringer alltid, men jag fattade inte varför den inte gjorde det idag. Jag märkte först senare, då jag försökte slå på vanliga radion, att ljudet hade på något vänster blivit nedskruvat till 0. Ja, då har jag skyllt ifrån mig på lite saker och jag hoppas ni förstår!!!

Men! Idag har jag också varit på tårtkalas hos Tove! Hon fyllde nämligen år! Grattis Tove!!!!
Jag gick först till ICA, köpte lite saker som Tove hade glömt ;) sedan så fick jag hjälpa till att göra två mumsiga tårtor, en kladdkaka och jag gjorde den stora bedriften att blanda saft!!! Men det var riktigt roligt! Jag träffade en hel del trevliga personer. Jag blev till och med spådd! Helt sjukt! En kille som var där spådde mig, genom att jag först fick dra tre kort, som sedan blev till ett nummer. Jag skulle då, i en jätte gammal bok, leta upp nummret och läsa och tänka på det som stod där. Det var min "sanning". Jag läste det som stod, vilket var ungefär: "Focus on inspiration, you element is spirit, a talisman of ivory will reduce your sadness." Det första han sa att det handlade något om sadness, vilket var sant, fast det var i den tredje meningen. Sedan så sa han att mitt element inte var från denna jord....han tänkte lite och sa "spirit?"... Vilket var rätt.. helt otroligt... Sedan skulle jag tänka på min medaljong... Han sa att det inte var någon ädelsten eller så... kanske ett djur? Sa han PRECIS då jag tänkte på en elefant!!! Sekunden senare sa han; "Is it an elephant? Ivory?".... Ja sa: uhm.... yes.... och jag var helt chockad över hur han kunde lista ut det! Han gjorde detta med två andra också, bland annat Tove, och det stämmde med.

På Toves firande pratade jag med spåkillen :P, Tove och hennes gode vän Malin om att jag kanske ska följa med dem på klättring! Är väldigt peppad på det och ska ringa till dem imorgon och se om jag kan komma på en intro kurs då. Annars blir det på måndag, berättar mer om det sedan!

Ja, men nu ska jag sova i alla fall, så att det inte blir fler missöden!! :D

Kommentarer
Postat av: Alexander

Slutsats: Du är dålig.

2008-04-16 @ 12:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0