En sen update - Picknick och Fotbolls EM

Ja usch va dålig jag varit på att skriva blogg på senaste tiden, måste verkligen bättre mig alltså. Men har varit så himla slö och nu har ju Fotbolls EM dragit igång! Vad har hänt då... Jo jag hade picknick här om dagen med Tove, Stina och en kompis till Stina som jag självklart har glömt namnet på... Även fast jag sa innan när jag skakade hand med henne att jag ska försöka att komma ihåg det... Jag är verkligen hopplös på namn!!! Picknicken var i alla fall riktigt mysig. Vi hade med oss jordgubbar, stor baugette macka att doppa i philadelphia grejs med gräslök smak. Sedan köpte jag också en champis dricka, kunde inte hjälpa det. + Päron festis ^^ mums. Åh just ja, köpte persika också, guuud va gott :D
Tove skulle skriva tenta så vi satte oss vid ekonomikum där tentan var. Efter ungefär 20-30 min behövde hon gå, så det blev en snabb picknick för henne. När hon skulle krama oss alla hejdå så lyckades hon även slå ut min champis dricka på mig ^^ Men jag tycker om dig ändå Tove! Det var så varmt att man höll på att avlida, så till slut drog vi oss vidare emot stan där vi köpte oss en glass var... mmmh... twister..... Det är tydligen en mycket populär glass sa han jag köpte den av. Det var student yra på stan... Alla skolor hade tagit studenten och skrek som fan från sina lastbilar. Det var lite roligt, vi såg folk som blev skjutsade på cykel med ^^ Detta fick en att vilja ta studenten igen....

Senare denna dag, efter Tove skrivit klart sin tenta så skulle jag, tove och toves korridorskompis Stefan gå ut på stockholms nation och äta och festa! Efter att ha köat i lite drygt 15-20 min och hade 5 min kvar att komma in kom den snälla vakten och sa att nu är det fullt och ingen mer får gå in. Nästa insläpp är 21:00.... Det var 1 och en halv timma kvar tills dess!!! Och vi ville ju äta... Så efter lite övervägande så gick vi till norrlands nation för att äta. Innan vi gick frågade vi ett par tjejer om de kunde hålla vår plats i kön när vi kom tillbaka. Vi beställde i alla fall mat på norrlands. Jag tog tacho chips med dip (var inte allt för hungrig) + en starköl, Stefan tog en superburgare (eller va de nu kallades) och en starköl, Tove tog samma burgare med en päron cider. Olyckligtvis tog det lång tid innan maten var klar och när vi väl hade ätit upp så var klockan en bit över 21:00 och de snälla tjejerna som skulle hålla vår plats hade antagligen gått in. Vi gick iväg mot stockholms och såg en massiv kö med ungefär 2 timmars väntetid. Hm... Vi bestämde oss för att gå hem i stället, så jag kom hem runt halv elva. Synd att vi hade otur, men det var mycket trevligt ändå.

För 2 dagar sedan började fotbolls EM och lyckan är total just nu hos mig. Jag har tagit mig friheten att tippa hela EM. Första dagen så spelade Schweiz mot Tjeckien och Portugal mot Turkiet. Jag tippade att Tjeckien skulle vinna med 1-0 och att Portugal skulle vinna med 3-1. Slutresultatet blev att Tjeckien faktiskt vann med 1-0 och att Portugal vann med 2-0. Så jag hade rätt på vilka som skulle vinna i alla fall.
Nästa dag var följande matcher och som slutade (mina tippade resultat inom parantes):
Österrike - Koratien  0-1 (0-2)
Tyskland - Polen   2-0     (2-0)
Så jag hade ett rätt till där :)

Är grymt peppad inför Sverige matchen imorgon. Har blivit bjuden av David till att se den på bio faktiskt. Mitt tipp är att Sverige slår grekland med 1-0, men hoppas ju såklart på storseger! Sverige mot EM guld!!

Sverige jublar efter att ha klarat EM-kvalet

Kommentarer
Postat av: Kusin Therése

Kul att se ett inlägg igen... =) Du är ju en riktig hejare på att tippa vilken lag som vinner, hoppas att du har rätt i Sverige matchen också! Jag och Emil får sitta själv och se den (tveksamt om Emil är vaken då), Lars ska vara med sina arbetskompisar i kväll, det är han väl värd! Nu har vi bestämt oss för en resa till Sundsvall i början av Juli. Vi kommer att stanna kvar ganska många dagar om vi får låna Hasses lägenhet igen... =) Det vore skoj att hitta på något med dig då, typ spela utespel eller något annat skoj.

2008-06-10 @ 11:39:44
URL: http://tessans.webb.se
Postat av: Kusin Therése

Kul att se ett inlägg igen... =) Du är ju en riktig hejare på att tippa vilken lag som vinner, hoppas att du har rätt i Sverige matchen också! Jag och Emil får sitta själv och se den (tveksamt om Emil är vaken då), Lars ska vara med sina arbetskompisar i kväll, det är han väl värd! Nu har vi bestämt oss för en resa till Sundsvall i början av Juli. Vi kommer att stanna kvar ganska många dagar om vi får låna Hasses lägenhet igen... =) Det vore skoj att hitta på något med dig då, typ spela utespel eller något annat skoj. Ha det gott! Kram

2008-06-10 @ 11:40:35
URL: http://tessans.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0