Sverige - Ryssland 0-2

Redan innan matchen oroade jag mig verkligen för Ryssland som är ett starkt lag och som faktiskt kan vinna den här matchen eller i alla fall spela jämt med Sverige. Att det skulle räcka med oavgjort kändes positivt och jag trodde verkligen att vi skulle grejja det. Redan inledningen av matchen kändes inge vidare alls. Ryssland anfall, pressade och spelade mycket bättre fotboll än Sverige. Dock trodde jag att tränden skulle vändas, men ack så fel jag hade. Ryssland hade allt, Sverige spelade... ja, värdelöst. Det var ett fåtal spelare som lyste... Henrik Larssons insats i anfallet, lysande. Synd bara att Zlatan spelade så otroligt dåligt denna match... Sedan mittfältet, vi blev ägda där. Ryssland tog allt. Backlinjen var mycket instabil och ledde till det båda målen. Slarv Slarv Slarv. Det var en usel insats helt enkelt.

Henke Larsson, Isaksson och Mellberg tycker jag är de stora utropstecknen i detta EM dock. Positivt att se.

Nu ska jag sörga och kanske sova snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0